logo image
-------------

מה יש לעשות באמסטרדם

מה יש לעשות באמסטרדם – המדריך לתייר הישראלי

אירופה מלאה ביעדים מעניינים וצבעוניים, כאשר אחד מהיעדים המבוקשים ביותר היא הולנד. כמעט בכל עונה בשנה הולנד מלאה בתיירים מכל רחבי העולם, אשר באים להנות מיופייה וייחודיותה. הולנד מתאימה לאנשים בכל הגילאים שרוצים להנות משילוב של עיר וכפר. בין אם מדובר בצעירים שרוצים להנות מחיי הלילה והליכה ברחובות ציוריים, זוגות שמחפשים חופשה רומנטית או משפחות שאוהבות לטייל ולהתפנק בכפרי נופש ליד האגם – הולנד נותנת את המענה המדויק ביותר. אם נרצה לצייר את הולנד בדמיוננו, תתגלה לפנינו תמונה של טחנות הרוח המפורסמות, קבקבי העץ, פרחים צבעוניים ונהרות זורמים. אנו מזמינים אתכם להפליג איתנו בדמיון לאמסטרדם, העיר הגדולה והמרכזית בהולנד. בואו ללמוד יחד איתנו על אטרקציות בהולנד – אמסטרדם

 

מה יש באמסטרדם שאין בערים אחרות בהולנד? מה הופך אותה לכל כך מיוחדת בעיניי התייר הישראלי בפרט ותיירים בכלל? אפשר לומר שאמסטרדם היא עיר של חופש. סיבוב קצר ברחובות אמסטרדם בגשם בחורף או בשמש הקיצית, יעזור לכם להתנתק מהשגרה היומיומית שלכם ולהנות מהחופשה שחיכיתם לה ואפילו לא ידעתם שאתם צריכים. אמסטרדם היא עיר ללא הפסקה, כך שבכל שעה ביום תוכלו לטייל בין הבניינים העתיקים מהמאה ה-17 ליד התעלות, לפגוש אנשים מכל רחבי העולם, להריח ריחות ולטעום טעמים שעדיין לא הכרתם. 

 

אמסטרדם – אטרקציות 

כאשר מתכננים טיול, חשוב לעשות סדר באטרקציות שהעיר מציעה, כדי לא להתבלבל. כדי לענות על השאלה מה אפשר לעשות באמסטרדם, חילקנו את האטרקציות לתחומי עניין, כדי לעזור לכם להתחבר למה שמסקרן אתכם בעיר. אך, חשוב לזכור, באמסטרדם כמו באמסטרדם – חשוב לזרום ופשוט להנות מהחופש של העיר.  

·         סיור רגלי – ירדתם מהרכבת, הגעתם למלון ועכשיו אתם יוצאים לסיבוב ראשון בעיר. תוכלו לבקר בכיכר דאם, הכיכר המרכזית המהווה נקודת חובה באמסטרדם, בה הכל מתחיל. תוכלו למצוא שם מסעדות טובות, לשתות בירה בפאב מקומי או לצפות במופעי רחוב יחד עם הילדים. 

·         חיי לילה – ירד הערב ואתם מעוניינים להעלות את הקצב. אפשר ללכת לביקור קצר ברובע החלונות האדומים. אמנם זה אזור שנוי במחלוקת, אך אפשר להנות מהליכה בסמטאות הצרים והמבנים העתיקים. אם תרצו להמשיך את חיי הלילה, תוכלו לעשות זאת בכיכר רמברנדט, אחד ממוקדי חיי הלילה של אמסטרדם, המאופיין בפאבים, בתי קפה ומסעדות.  

·         תרבות – חובבי האמנות ישמחו לגלות כי באמסטרדם עשרות מוזיאונים, כאשר המרכזיים ביניהם הם מוזיאון רייקס, אשר מוצגות בו יצירות של אמנים גדולים מהולנד ומוזיאון ואן גוך, המספר את סיפור חייו של האומן ומציג את יצירותיו. שוק הפרחים הצף (Bloemenmarkt) הוא נקודת עצירה יפה בה ניתן לראות ולרכוש מגוון רחב של פרחים מכל הסוגים.

·         טבע – אם תרצו לרגע להתנתק מהעירוניות ולהתחבר לטבע, תוכלו לטייל ברגל או לשכור אופניים ולרכב בפארקים ירוקים ברחבי העיר.

·         אוכל – באמסטרדם תוכלו למצוא מאכלים מכל המדינות בעולם. מנה שמאפיינת במיוחד את הרוח הקלילה של אמסטרדם היא הצ'יפס. ניתן לרכוש אותו בדוכנים רבים, כאשר הוא מוגש בתוך קונוס נייר עם שלל רטבים לבחירתכם. בנוסף, הולנד ידועה בגבינות המיוחדות המיוצרות בגבולותיה, כך שבאמסטרדם תוכלו לטעום אותן בשווקים ובחנויות. 

 

אמסטרדם – מקומות חובה 

כאמור, שפע האטרקציות באמסטרדם הוא גדול, אך יש מספר אתרי חובה באמסטרדם שאסור לפספס:

·         שיט תעלות – אם הגעתם לאמסטרדם ולא שטתם בין התעלות, הפסדתם חלק מאוד חשוב מהעיר. לא בכדי אמסטרדם מכונה "ונציה של הצפון". יש בה בה 165 תעלות מים, כך שבטיול שלכם תוכלו לשוט ביניהן לאור השקיעה. שיט התעלות יאפשר לכם מבט מזווית שונה על העיר כולה, תוך הסבר מפורט על ההיסטוריה והחיים באמסטרדם כיום. ישנן חברות שונות המציעות שיט בין התעלות. ניתן לבחור את סוג הסירה, שעת השיט ושפת הדרכה. זו אטרקציה שמתאימה לכל המשפחה ותשאיר לכם זיכרון מתוק לאורך שנים. 

·         שוק אלברט קויפ – במהלך הסיור בשוק, תוכלו להנות מצבעוניות, ריחות וטעמים של מאכלים מקומיים כמו גבינות מיוחדות. בנוסף, בשוק ניתן למצוא גם פריטי לבוש, פריטי נוי ומזכרות לכל המשפחה. 

·         רובע המוזיאונים – בנקודה זו נמצאים שלושת המוזיאונים המרכזיים, כך שתוכלו לעשות יום שכולו אמנות בלי מאמץ. יצירות של אמנים גדולים ומוכרים, מחכות לכם בין כתלי המוזיאונים.

·         בית אנה פרנק – אתר חשוב לעם היהודי אך לא רק. הוא משמש כפיסת היסטוריה בתוך העיר העכשווית, בה מוצג מקום המסתור של אנה פרנק ומשפחתה בתקופת השואה. 

·         וונדל פארק – אחד הפארקים היפים ביותר באמסטרדם, בו ניתן לרכוב באופניים ליד האגם ולהנות ממדשאות רחבות ידיים. בימים נעימים, תוכלו לפרוס שמיכה ולהנות מפיקניק רומנטי או עם כל המשפחה. 

 

כמו שוודאי הבנתם, אמסטרדם היא עיר מלאת אפשרויות. יש עוד מגוון רחב של יעדים מעניינים בעיר שתוכלו לבקר בהם במהלך החופשה הבאה שלכם. אחד מהמקומות שאסור לכם לפספס הוא מוזיאון השעווה, מאדם טוסו , שיכול להעניק חוויה נהדרת לכל המשפחה. מוזמנים לקרוא פרטים נוספים על המוזיאון