logo image
-------------

האג הולנד עם ילדים

האג (הולנד) עם ילדים – בירת הולנד האמיתית

הולנד היא מדינה אטרקטיבית ביותר אשר מושכת אליה תיירים מכל רחבי העולם. כאשר נוחתים בהולנד, מבינים בדיוק על מה כולם מדברים. למעשה, היא מכילה בתוכה את כל מה שתייר צריך: טבע ועירוניות, היסטוריה וחדשנות, חיי לילה וכפרי נופש, טעמים מקומיים לצד מאכלים מכל העולם. הולנד נחשבת ליעד מבוקש בקרב ישראלים בכל הגילאים: משפחות עם ילדים, זוגות המחפשים חופשה רומנטית וצעירים המעוניינים בחיי לילה תוססים. רבים חושבים כי אמסטרדם היא בירתה של הולנד, אך הדבר אינו מדויק. אמסטרדם היא בירתה התרבותית של הולנד, ונחשבת כעיר המרכזית והגדולה ביותר. אך, בירתה האמיתית וההיסטורית של הולנד היא העיר האג.

 

האג – הולנד

האג בירת הולנד, נוסדה בשנת 1284 על ידי וילם השני שהיה רוזן הולנד ומלך גרמניה. כיום, האג היא העיר השלישית בגודלה אחרי אמסטרדם ורוטרדם עם שטח של כמאה קילומטר רבוע. האג מונה כחצי מיליון תושבים, מכל שכבות האוכלוסייה. בהאג ניתן למצוא את השכונות העניות לצד השכונות היוקרתיות ביותר בהולנד. העיר האג מהווה את המרכז השלטוני של הולנד ובה נמצאים כל המוסדות הממשלתיים: הסנאט ובית הנבחרים המרכיבים יחד את הפרלמנט של הולנד, ארמון המלוכה, שגרירויות זרות, משרדי ממשלה, בית המשפט העליון ועוד. העיר האג מפורסמת גם בזכות בתי המשפט הבינלאומיים שלה, הכוללים את בית הדין הבינלאומי בו מתקיימים דיונים הקשורים לסכסוכים בין מדינות ובקשות לחוות דעת המופנות אליו מהאו"ם. מבחינה גיאוגרפית, האג נחשבת כעיר ההולנדית הגדולה ביותר על קו החוף הצפוני והיא כוללת שתי עיירות חוף. התחבורה הציבורית בהאג נגישה וכוללת קווי חשמלית, אוטובוסים ורכבת. 

 

מה עושים בהאג?

העיר האג למטייל מעניינת מאוד ומושכת אליה תיירים רבים מכל רחבי העולם. חשוב לומר כי גם אם נוסעים לעיר האג עם ילדים ניתן למצוא אטרקציות רבות לכל המשפחה. האג מציעה היסטוריה לצד חדשנות הבאות לידי ביטוי בארכיטקטורה מרשימה, תרבות ואמנות בפסלים ומוזיאונים שונים ברחבי העיר, מסעדות המגישות אוכל הולנדי מקומי ואוכל בינלאומי, שייט תעלות ורצועת חוף מרהיבה. 

 

האג – הולנד: אטרקציות 

בדרך כלל כאשר מתכננים טיול, כותבים מראש את אתרי החובה בהם נרצה לבקר. חשוב לזכור כי לכל משפחה יש את תחומי העניין שלה, לכן מה שמתאים למשפחה אחת לא בהכרח יתאים למשפחה אחרת. אנו רוצים לעשות לכם סדר באמצעות קטגוריות שתסייענה לכם לתכנן את הטיול המושלם. 

 

העיר האג – אטרקציות 

· היסטוריה – אחת הנקודות ההיסטוריות והחשובות בהאג הוא בניין הביננהוף, בו ממוקם הפרלמנט ההולנדי ומשרדי ראש הממשלה וגם אולם האבירים מהמאה ה-13. כיכר פליין הממוקמת מול בניין ביננהוף מוקפת במבני הממשלה העתיקים והמרשימים ומושכת אליה תיירים רבים גם בזכות המסעדות ובתי קפה הסובבים אותה. 

· קניות – העיר מציעה שווקים, למשל, השוק של האג בו נמכרים מוצרים כמו ירקות, פירות, דגים ובשר, בגדים ומוצרי אלקטרוניקה. אם אתם מעוניינים בקניון או במתחם מקורה תוכלו לבקר במגה סטור ובטיילת הארמון. בנוסף העיר מציעה רחובות של חנויות כמו הפסאז', רובע הוף ועוד. 

· מוזיאונים – אחד מאתרי החובה הוא מוזיאון האמנות של האג, בו מוצגות יצירות מופת של אמנים בינלאומיים ומתקיימות בו תערוכות בנושאים שונים. ודאי לא תרצו להחמיץ את מוזיאון באשר בארמון בו תוכלו להנות מתעתועי ראייה ויצירות סוריאליסטיות. גם אם אתם לא חובבי מכוניות, אין לנו ספק כי תוכלו להתרשם ממוזיאון הרכב שמכיל 250 רכבים עתיקים החל מהמאה ה19. 

· טבע – כאמור, בהאג יש רצועת חוף הפונה לים הצפוני. החוף המפורסם ביותר בהאג הוא החוף של סכוונינגן. מובן שתוכלו להנות מחוף הים ופעילות אקסטרים ימי. אך, החוף ידוע גם בשל הטיילת ארוכה בה פזורים בתי קפה, מסעדות, גלגל ענק, אומגה ועוד מגוון אטרקציות. 

· חוויה לכל המשפחה – אחת הסיבות שמשפחות אוהבות להגיע להאג, היא "הולנד הקטנה" או בשמה הרשמי – מדורודם. מדובר בעיר מיניאטורית בה דגמים קטנים של אתרים שונים ברחבי הולנד. החל מטחנות הרוח, התעלות באמסטרדם, שדה התעופה סכיפהול, שוק הגבינות באלקמאר ועוד. כך שגם אם לא הספקתם לעבור בכל עיר בהולנד, מדורודם נותן לכם הצצה וטעם של עוד עד הביקור הבא. אתר נוסף המתאים לילדים בכל הגילאים הוא הלונה פארק הנקרא  פמילי פארק דריבליט. גם את הגלגל הענק של האג, הנישא לגובה של כ-40 מטר, כנראה שלא תרצו לפספס. 

 

אם אתם מתכננים את הטיול הבא שלכם להולנד, חשוב להגיע גם לבירה ההיסטורית, האג הולנד עם ילדים או לבד ולחוות את מגוון האפשרויות שהיא מציעה. מובן כי ישנה אפשרות ללון בבית מלון בתוך העיר האג וממנה לצאת לטיולים יומיים ברחבי הולנד או לבחור ללון בבית מלון בעיר אחרת בהולנד ולהגיע להאג לביקור. ההגעה להאג נגישה מאחר ותחנת הרכבת המרכזית מחברת את האג לכל עיר ברחבי הולנד. לכל עיר בהולנד ייחודיות משלה ואטרקציות שיכולות להתאים לכל המשפחה. אנו מזמינים אתכם לקרוא אצלנו באתר על אטרקציות נוספות בהולנד, ולינה ב כפר נופש המשלבת פעילויות מגוונות ועוד. המומחים שלנו ישמחו לעמוד לשירותכם בכל שאלה.